2011. szeptember 29., csütörtök

Őszi menü

Vasárnap se kedvem nem volt főzni, se ötletem nem támadt, így azt mondtam,főzzenek a kínaiak. Eme ötletemnek következménye lett, hogy az uram meg az anyósom is valami gyomortáji és hátsó ürítési gondokkal küzd, azóta is, kicsit light-os formában ugyan, de még mindig. Úgyhogy az elmúlt 2 napban nem erőlködtem a főzéssel. Hétfőn finom főzi volt, meg sütöttem egy darab husit egyben. Tegnap meg paradicsomleves és paprikás krumpli főtt. No, ehhez képest ma megerőltettem a buksit, és igazi őszi menüt rittyentettem. Jött velem szembe a legújabb környékbeli cba prímában, merthogy egyéb bolt nincs a környéken, szóval, mostmár elviselhető áron jött szembe a kanadai sütőtök, hiszen már szezonja vala. Szóval így lett sütőtökös krémleves; utána pedig almás-sajtos csirkemell krumplipürével.

Pár éve találtam a sütőtökös krémleves receptet, kissé átalakítottam, és íme az én változatom:

Sütőtökös krémleves

Hozzávalók:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 40 dkg sütőtök
  • 1 l húsleves (vagy kockából is készülhet)
  • só, bors, lehet fehér is
  • 1 ek. cukor
  • 1 dl tejszín
Ez az alaprecept hozzávaló listája, de én általában dupla adagot készítek. Babáknak is adható, persze tejszín nélkül, és kockaleves nélkül. Én maradtam a natur vegetánál ismét...
Szóval, a hagymát megpucolni, felkockázni, aa sütőtököt megpucolni, felkockázni.  A hagymát kevés olajon megpirítjuk, rádobjuk a sütőtököt, a cukrot, kicsit pirítjuk az olajon. Felöntjük a vízzel, vagy levessel, ha vízzel, akkor jöhet a natur vegeta is bele. Só , pici bors, forralás, pár perc alatt puhára főzés. Turmixolás. Babának kivenni belőle, aztán mehet a tejszín bele, még egy kis turmixolás, forralás és kész. Levesgyönggyel tálalom, vagy pirított kenyérkockákkal, vagy pirított tökmaggal. Ínyencek kicsi tökmagolajjal is meglocsolhatják a tányéron.

Sajtos-almás csirkemell

Hozzávalók:

  • 1 csirkemell filé
  • 2 kisebb alma
  • trappista sajt szeletek
  • só, esetleg bors
A csirkemell filét szeletekre vágom, halványan kiklopfolom, meghintem sóval, és lisztbe fordítom. Forró olajban hirtelen átsütöm a szeleteket, és mikor kész, átmentem őket tepsibe. Az almáknak kiveszem a magházát, és szeletekre vágom őket. A sajtból is annyi szelet szükséges, ahány szelet húsunk van. Minden hússzeletre teszek egy almakarikát és egy szelet sajtot. 180 fokra előmelegített sütőbe tolom a tepsit, és kb. 10-12 percig bent tartom, amíg szép aranyszínű nem lesz a sajt.
Krumplipürével tálalom.
No most, ebből is lehet adni a babának. Én pl. összeturmixoltam a pürével a husiszeletet. Kicsit csaltam no, mert ugye a pürében van tej, de már mindjárt 1 évesek leszünk így azt gondoltam ennyi csalás belefér. Nagyon kevés pürével turmixoljuk, mert a krumpiltól mint tudjuk tapétaragacs lesz. Aztán ha megvan, akkor még lapátolunk hozzá kis krumplipürét. A turmixolást próbálhatjuk püré helyett tápszerrel is...

Az utóbbi jó pár napban, megkockáztatom, úgy 10 napban? Nem írtam, pedig történtek fontos dolgok ám. Baluka 21- én úgy gondolta, hogy itt az idő kipróbálni a 2 lábon járást :-). Azóta is gyakorlatozik mikor kedve van hozzá, bár a mászás, és az apa kezét fogva sétálás jobban megyeget.
Kezdünk barátkozni a puha falatkákkal is, pl. a múltkor kikunyerált egy negyed körtét a kezemből Baluka, és lerágcsált 4-5 darabkát amit meg is evett, a többit meg már csak szórakozásból rágta le, de ki is köpködte. Aztán meg banánt cafatkáztam neki, na az jobban tetszett egy kicsit.

Nórikánál volt egy kis hullámvölgy az oviban, nem akart menni , nem akart ott aludni. Az alvás amúgy is zűrös ügy...Kedden kiborult, mikor eljutott a buksijáig, hogy akkor én most hazahozom,de aztán visszamegyek szülői értekezletre.
De most 2 napja jókedvűen jön haza. Minden hétfőn palacsintát rendel, almásat. Most hétfőn kicsit változtattam, bundás alma lett, volt is  belőle balhé, de végül is nagyon ízlett a kisasszonynak.

A következő "első" sztori. Baluka természetesen lecsapott apa szülinapi csokis marcipános tortájára is... (hogy hol a recept? hehe, majd legközelebb)

 Árulkodó jelek a száj szélén:
És hogy az elsőket folytassam,megvolt az első szülői értekezlet is. De most ennyi irogatás elég is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése