2012. július 21., szombat

Szombati ebéd

Nagyjából annyit tudtam ma reggel, hogy valami sertéstokány féle lesz ebére. Meglátogattam hát a kedvenc nosalty oldalamat, és ismét Salamon Csilla adott ötletet, ihletet. A tejszínes ragu borgonyás rétessel  című recept tetszett meg. Sajnos a burgonyába kakukkfüvet kellett volna tenni, azonban nálunk a kakukkfű közútálat tárgyának örvend, így átalakítottam kissé az eredetit. Így a markáns ízű kakukkfű kimaradt, és a ragu tejszín helyett tejföllel készült el. Lássuk  a Takács familiára alakított verziót:

Tejfölös sertésragu burgonyás rétessel

Hozzávalók:

  • 80 dkg sertéscomb vagy lapocka
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 1 mk. köménymag
  • bors
  • ételízesítő
  • 2-3 ek. liszt
  • 1 doboz kis tejföl
  • olaj
  • fél csomag petrezselyemzöld

A burgonyás réteshez:
  • 1 cs. mirelit levelestészta
  • 80 dkg burgonya
  • 2 tojás
  • bors
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 zöldhagyma (eredetileg egy csokor snidling, de nekem z.hagyma volt itthon)
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma
  • fél csokor petrezselyemzöld
Elkészítjük a sertésragut. A vöröhagymákat megtisztítjuk,   olajon megpirítjuk  kevés köménymaggal. A húst előkészítjük, hosszúkás csíkokra vágjuk és a megpirult hagymára tesszük, fehéredésig pirítjuk. Ízesítjük sóval, borssal, ételízesítővel, esetleg egy fél erőleves kockával. Én kuktában készítettem, felöntöttem annyi vízzel, amennyi ellepi, és ráteszem a kuktafedőt. Mikor sziszegni kezd, akkor lejjebb veszem, és kb. 25  perc alatt puhára főzöm.
A lisztet kikeverem kevés vízzel, és a tejföllel. Mikor a hús megpuhult, behabarom a tejföllel és hozzáadom az apróra vágott petrezselyemzöldet.

A burgonyás réteshez a krumplit meghámozzuk, kockára vágjuk, sós vízben puhára főzzük. Közben a vöröshagymát  és a zöldhagymát apró kockákra vágjuk, megpirítjuk. Mikor megpirult hozzányomjuk a fokhagymát és lehúzzuk a tűzről. Beletesszük a petrezselyemzöldet. A főtt krumplit burgonyanyomón átnyomjuk, összekeverjük a megpirult hozzávalókkal, belekeverjük a 2 előre felvert tojást. Ízesítjük borssal, ha kell sózzuk, és késhegynyi szerecsendiót is teszünk bele.
A leveles tésztát kettévágjuk (én 500 g-osat használok), és kinyújtjuk késfoknyi vastagságúra. Ráterítjük az ízesített burgonyapürét, feltekerjük, megkenjük  tojással a tetejét, és 180 fokosra előmelegített sütőbe toljuk kb. 25 percre, míg a teteje megpirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése