2013. február 14., csütörtök

A mumus

A kelt tészta mumust már pár éve legyűrtem.
Minap viszont engem gyűrt le a láz, a vírus vagy mit tudom én mi miatt, amit a Balu a bölcsiben gyűjtött be. Miközben az ágyat nyomtam oldalamon Baluval, néha bealudtam, néha meg rápillantottam a tv-re, ahol is nudlit csináltak. Mákost. Na, a mák nem tartozik a kedvenceim közé, de a nudli meg a lekváros gombócok jöhetnek! Igen ám, de a tésztája, az a krumplis mumus maga!
Délre magamhoz tértem és ennek örömére, hogy kijöttem az ágyból, hát gondoltam akkor neked most annyi krumplistésztásmumus! Előkaptam a Horváthilonát, és nekigyürkőztem.


Nudli/szilvásgombóc

  • ·         1 kg burgonya
  • ·         2 tk. só
  • ·         25-30 dkg liszt
  • ·         1 ek. zsír
  • ·         1 tojás

A krumplit héjában megfőzzük, krumplinyomón átnyomjuk. Sózzuk, langyosra hűtjük. A liszttel, zsírral, tojással összedolgozzuk, ha nagyon ragad a tészta, adunk még hozzá lisztet.
Pihentetni nem kell, rögtön lehet nyújtani, négyzeteket vágni, tölteléket rátenni, gombócot formálni belőle.
A nudlihoz kb. 3 cm átmérőjű hengereket készítünk, feldaraboljuk, és a darabkákból nudlikat sodrunk.
Forrásban lévő sós vízben kifőzzük. A gombócok feljönnek a víz tetejére, 1-2 percig főzzük, majd pirított morzsára szedjük. 


Fahéjas vagy sima porcukorral szórva kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése